Logo vrienden van de koepelkerk lierop

Ledenuitstapje 2022

Vorige week vond het ledenuitstapje van de Vrienden van de Koepelkerk plaats. Na een lekker kopje koffie bij de Coeckepanne vertrokken zij met de bus naar erelid pastoor Jan Zwirs in Teteringen.

Jan Zwirs stond hen al op te wachten en showde zijn mooie appartement in het missiehuis gelegen op Park Zuiderhout. In de kapel werd door Pater Kees Maas de geschiedenis van het missiehuis verteld. Een mooi verhaal waar aandachtig naar werd geluisterd.

Na de lunch welke ook op Park Zuiderhout werd genuttigd werd de fiets van Pastoor Jan in de bus geladen en ging men richting Tilburg.

Bij Schrobbelér stond Lieroppenaar Boyke Joosten klaar om met zijn collega’s iedereen te voorzien van een lekker kopje koffie met een warme Schrobbelér met slagroom.
Na nog een Schrobbelér neutje te hebben genuttigd begon de rondleiding door de Schrobbelér fabriek. Deze rondleiding werd door Boyke op een zeer verrassende en humoristische wijze verzorgd. Er werd zelfs getest in hoeverre iedereen goed kon ruiken, zien en proeven.
Deze leuke rondleiding werd afgesloten in het bruin café met de huistroubadour die zorgde voor een gezellige sfeer. Er werd volop meegezongen. Bij de kwis snorretje op, snorretje af kwam uiteindelijk Sandra als winnaar uit de bus en zij mocht aan het rad draaien voor een prijsje.

Om half 6 was het weer tijd om huiswaarts naar Lierop te gaan. Pastoor Jan ging op zijn fiets terug naar Teteringen. In Lierop werd afgesloten met een lekker buffet verzorgd door Nelly van Oosterhout. Het was een mooie en gezellige dag waarbij iedereen weer fijn heeft kunnen bijpraten.